Minőségirányítás

Az Intézet mottója: „Otthon az életben, élet az otthonban”

MSZ EN ISO 9001:2009 minőségirányítási tanúsítványt a Reménysugár Habilitációs Intézet 2010 őszén nyerte el. Azóta folyamatosan biztosított a rendszerszintű működés, felülvizsgálata az évente lefolyatott auditokon történik.

A minőségpolitikai – és a célkitűzések megvalósításához szükséges alapelvek mellett az Intézet vezetősége közös elhatározással kötelezte el magát. A menedzsment és valamennyi munkatárs elkötelezett továbbá a minőségirányítási rendszer működtetése és folyamatos tökéletesítése mellett.

A törvényes, eredményes és hatékony működés biztosítása jelenti az intézmény fő célját. A nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatosan kiemelt irányvonalat jelent a minél magasabb szintű vevői elégedettség elérésének igénye, a szolgáltatás centrikus szemléletmód kialakítása.

Az Intézetben zajló tevékenységekre, feladatokra vonatkozóan számos szabály, protokoll került kialakításra, ezáltal rögzítve a szükséges tennivalókat, a dokumentálási kötelezettségeket, a kapcsolati és együttműködési folyamatokat. Ezek az utasítások elektronikus könyvtárba kerülnek, melyek mindenki által könnyen elérhetők. Miért van ennek jelentősége?

Az utasítások megismerése és következetes betartása alapvető feladata a munkatársaknak, ezáltal lehetséges a különböző szolgáltatásokat a célkitűzéseknek megfelelő szinten folyamatosan fenntartani. Ugyanakkor elmondható, hogy az egyes tevékenységek magabiztos, valamint hatékony végzését segíti elő a felállított és bármikor fellelhető szabályrendszer.

A minőségpolitika áthatja a teljes intézményi működést, beleértve azokat a szolgáltatásokat is, amelyeket nem közvetlenül az Intézet nyújt, hanem a szállítók. A megbízottak és vállalkozók rendszeres értékelésének eredményei a további igénybevételükkel kapcsolatos intézkedésekre hatással vannak.

A magas szintű, egyéni szolgáltatások biztosításához elengedhetetlen a szociális tevékenységben részt vevő közösség megfelelő és tudatos hozzáállása, ennek kialakítása érdekében az Intézet vezetősége a mindennapi feladatok szabályozásának módosításaiba bevonja a munkatársakat is. A mérések, ellenőrzések során elmondhatják a véleményüket, hangot adhatnak kritikájuknak, amiből a továbbiakban építkezni lehet. Az elégedettség rendszeres mérését követő értékelések tükrében minden esetben lehetőség nyílik a fejlesztési feladatok pontos meghatározására, a nemkívánatos hatások kiküszöbölésére.

A minőségirányítási rendszer elemeinek komplex módon történő alkalmazásával lehetségessé válik a szolgáltatás folyamatos fejlesztése, melynek pozitív hatásait mindenki, aki ennek részese, érezheti, tapasztalhatja.